13 Aralık 2013 Cuma

MANİSA KEBABI


Malzemeler:
KREP İÇİN:
2 su bardağı un 
1.5 su bardağı süt
1 tatlı kaşığı tuz
2 yemek kaşığı yağ
2 yumurta
1 paket kabartma tozu

İÇ HARÇ İÇİN:

500 gr.kadar kuşbaşı et
1 adet kuru soğan(iri ise 1 küçük ise 2 adet)
2 adet köy biberi
1 adet kırmızı (kapya) biber
1 adet domates
1 veya 2 su bardağı bezelye
tuz ve isteğe göre baharatlar

ÜZERİ İÇİN :
Kaşar peyniri








İlk önce krep hazırlanır.Benim 7 tane çıktı.Sizin daha fazla yada daha çok çıkabilir.Tavaya çok kalın dökmemeye çalışın.Krepler  hazır bir şekilde kenarda bekletilir.
Etleri ben düdüklüde 25 dak. haşladım .Bu arada soğanları biberleri yemeklik doğradım.Benim bezelyem yazdan koyduğum buzluğumdandı.10 dak kadar haşladım. Siz konservede kullanabilirsiniz. Etler pişince başka bir tencerede biberleri ,soğanı güzelce soteleyin.Domatesi doğrayıp koyun.Eti ve bezelyeleri koyun.Biraz karıştırıp,tuzunu atın.Suyunu çok az  et suyundan koyun.5-10 dak kaynatın ki lezzeti birbirine karışsın ve suyu azalsın.Resimdeki gibi katlayıp üzerine kaşar peyniri koyun.Servis öncesi fırını 180 dereceye getirip  borcamın üzerine 1-2 çorba kepçesi et suyundan dökün ki daha lezzetli olsun.Kaşarı eriyince servis edebilisiniz.

























2 yorum:

  1. Elinize sağlık Harika olmuş İnsanın canı istiyor sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim.Beğendiğinize sevindim canım.Sevgiyle kalın....

    YanıtlaSil