1 Aralık 2013 Pazar

MAKLUBE


Ne zamandır yapmayı isteyipte bir türlü yapamadığım Maklubeyi bugün deneme fırsatı buldum.Tarifini Oktay Ustadan aldım.İnternette baya bir tarif baktım ,kimisi herbirini ayrı pişirip sonra üstüste koymuş ama hepsi bir arada pişince daha lezzetli olacağını düşündüm ve bu tarifi yaptım.
Biraz çıkartmasında eşim ve oğlum yardım ettiler.Hep birlikte yapmış gibi olduk.Bizimkiler bayağı eğlendiler.Lezzetine
 bayıldılar..Denemenizi tavsiye ederim.Gelelim tarifine:

Malzemeler:
700-750 gr kuşbaşı et(kuzu yada dana eti)
2 adet kuru soğan
1 adet havuç
3 su bar.pirinç 
3 orta boy patates
kızartmak için yağ
pilav için 100 gr.tereyağ
tuz
pilav için 6 su bar.su
tencereyi yağlamak için az tereyağ

Hazırlanışı:

Pirinci sıcak su ve tuz ile ıslatın,bekletin.Etleri düdüklüde haşlayın.Patatesleri halka halka bölün.Çok  kalın olmasın.Patates-
leri  az şekilde kızartın.Havucuda 4 bölün kızartıp kenara alın.Soğanları yemeklik doğrayıp az yağda kavurun,içine havuçları ve süzdüğünüz etleri koyun.Az bir tuz koyun,pilavada koyacağınız için ona göre ayarlayın.Etleri kavurun.

Pirinci 100 gr tereyağla pilav yapıyor gibi kavurun.Az bir tuzda buna atın. Ama su koymayın,kenarda bekletin.Derin  bir tencereye şimdi sıralama zamanı......

Tencerenin içini tereyağ ile sıvayın.Tencerenin heryeri bembeyaz olsun(bu rahat çevirmek için)...

En alta eti koyun,üstüne patatesi dizin,onun üstünede pirinci koyun.Suyunu verin ve kaynamaya başlayınca altını mum ışığına alın.(Pilav gibi fokur fokur olmayacak siz başından ayrılmayın.Göz göz olunca kısın.

Geniş bir tepsiye ters çevirin ve tencereyi kaldırmayın.Resimdeki gibi 1salata bir yoğurt sıralayın.Tahta bir kaşıkla tencerenin sağına soluna vurun .Ve yavaşça tencereyi kaldırın.Gerisi artık size kalmış.......))






















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder