16 Kasım 2013 Cumartesi

ŞEFTALİ PELTELİ TATLI


Herkese hayırlı günler diliyorum.Tarifini geçen sene Cahide Sultadan aldığım ,lezzetini çok sevdiğim ve misafirlerimin çok beğendiği tariflerden birisini paylaşıyorum.Umarım beğenirsiniz....Gelelim tarifine....

Malzemeler:(şeftali püresi)
2 su bardağı şeftali püresi veya 3 su bardağı şeftali suyu
2 yemek kaşığı nişasta
5 yemek kaşığı toz şeker

Muhallebi:
3 su bardağı süt
3 yemek kaşığı un
1,5 yemek kaşığı nişasta(buğday,mısır farketmez)
1,5 çay bar.şeker
4 yemek kaşığı labne peyniri veya 2 kaşık tuzsuz süzme yoğurt
50 gr tereyağ
vanilya

1 paket kedi dili bisküvi

Hazırlanışı:
Muhallebiyi hazırlarken labne peyniri ,tereyağ,vanilya hariç hepsini karıştırın.Pişirin.Altını kapatınca diğer malzemeleri karıştırıp,mikserle çırpın.2-3 dak kadar.
Borcamın dibini ıslatıp muhallebinin yarısını dökün,üzerine kedi dillerini dizin ve kalan muhallebiyi dökün.Soğuması için kenarda bekletin.
Şeftali peltesinin malzemelerini karıştırıp,pişirin.O da  soğuduğu zaman muhallebinin üzerine dökün.Buzdolabında biraz bekletip servis yapın..

Not:Ben kedi dili bisküvimi daha önceden kullandığımı unuttuğum için koyamadım.Koyarsanız daha lezzetli olur ama benim yaptığım gibi de yapabilirsiniz.Bisküvi koymazsanız servis tabağınızı daha küçük seçmeniz gerekir yoksa ince olur.Normali dikdörtgen borcamadır....
                                  Kolay gelsin...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder