8 Eylül 2013 Pazar

KAHVALTILIK BİBERLİ DOMATES





Bu tarifi ilk annemde yedim.Eşimde bende çocuklarda çok beğendiler Bu sene bende ilk defa yaptım ama lezzetini çok beğendim.Biraz uğraşmalı ama kışın kahvaltıda bu lezzeti tattırdıklarınız sizden bir daha isteyecekler .Bence denemeye ve uğraşmaya değer.....Ben bana annemin verdiği tarife göre yaptım onu yayınlıyorum .Benimki 10 kavonoz çıktı.Hepinize kolay gelsin.

Malzemeler:

10 kg kırmızı salça biberi
5 kg domates
1,5 kg kıl biber 
1 demet maydanoz
1 su bardağı sirke
1su bardağı sıvı yağ
yarım su bardağı toz şeker
4 baş sarımsak
ağız tadı kıvamı tuz
1kutu(1 kg) domates salçası

  YAPILIŞI:

Kırmızı biberler közlenir .Domatesler sos tarifindeki gibi robottan geçirilir((.(Ama kırmızı biberlerin köz işlemi uzun sürdüğünden köz işlemi bitince domatesleri sos yapmaya başlayın.)))Domatesler 1 saat kaynatıldıktan sonra salça biraz su ile açılıp sosa katılır.5 dak kaynatılır.Kıl biberleri 2 cm kadar doğrayıp sosun içine katalım.Köz biberlerin kabuklarını soyup boyamasından 2ye 3e bölüp  çatala gelecek gibi doğrayalım.Sirkesini, yağını, şekerini,tuzunu koyalım.Sarımsakları kutu kutu doğrayalım.(Ben kolay olsun diye robottan çektim aroması az oldu )5 dak daha kaynatalım.Altını kapatınca maydanozları ince ince doğrayıp içine katalım. Kaynar kaynar kavanozlara doldurup, ağzını sıkıca kapatıp ters çevirip, soğuması için bırakalım.Soğuduktan sonra istediğimiz yere kaldıralım.










                                             Afiyet olsun













2 yorum:

  1. Merhabalar canım,
    Tanıştığımıza memnun oldum:)
    Ben de sizi izlemek üzere üye olmak itedim ama izleyenler bölümünü göremedim.
    Biberli domates sosu harika görünüyor:)Ellerine emeklerine sağlık canım:)
    Ben de yapıyorum tek farkı,içinde katkı olmasın diye ben salça koymuyorum.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar canım, bu aralar malum okul telaşı yazınızı yeni gördüm kusura bakmayın.Ayrıca sosumu beğendiğinizede sevindim.Blogda bir problem vardı.Hallettik umarım işe yarar.Sizin tariflerinizi de ben çok beğendim Sizinde ellerinize sağlık.
      Görüşmek dileğiyle

      Sil